Onze geschiedenis

Al sinds 1954 is het ons doel om agenda’s, notitieboekjes en andere handige spullen te maken die ervoor zorgen dat u zelf de touwtjes in handen heeft en u al uw activiteiten goed kunt plannen.

Ontdek het verleden en het heden van ons mooie Franse bedrijf.

  1. do
    1954

    Het ontstaan van de Editions Quo Vadis

    Quo Vadis werd opgericht in 1954 in Marseille. Dokter Francis Georges Beltrami bedacht voor zijn persoonlijk gebruik een nieuw concept van tijdsorganisatie waarmee hij zijn afspraken van de hele week in één oogopslag kon zien. Zo ontstaat uit het eenvoudige stempelkussen het concept dat zijn leven volledig zou veranderen: de Agenda Planing® (de hele week in een oogopslag zichtbaar) Al snel geeft hij zijn baan op, patenteert zijn creatie en richt in Marseille de Editions Quo Vadis op.

  2. creation-agenda-planing-1955-quo-vadis
    1955

    Lancering van de Ministre, Président en Affaires agenda's

    Na de Ministre agenda, de eerste van een lange reeks, pakt de Agenda Planing® de zaken grootser aanr: deze is vanaf 1955 verkrijgbaar als

    Président agenda (formaat 21 x 27 cm) en vanaf 1960 als Affaires agenda (zakformaat: 10 x 15 cm).

  3. prix-honneur-quo-vadis-consécration
    1962

    Het succes

    Ter gelegenheid van de tentoonstelling “Arts et Industries” in het Louvre, wordt de Quo Vadis-agenda geselecteerd en ontvangt de ereprijs die deze onderscheidt als een van de belangrijkste producten van de twintigste eeuw.

  4. lancement-eurotextagenda-quo-vadis
    1964

    Lancering van de Textagenda

    In de loop der jaren groeit Quo Vadis en beleeft verheugende nieuwe ontwikkelingen. Het merk lanceert in 1964 de Textagenda® (de één-dag-per-pagina agenda). Deze was in eerste instantie bedoeld voor de vrije beroepen, maar werd al snel onmisbaar voor scholieren en studenten. Nu wordt deze agenda al jaren gebruikt door basisschoolleerlingen en middelbare scholieren.

  5. ouverture-international-quo-vadis-papeterie
    1966

    Internationale bekendheid

    In 1966, breidt het bedrijf uit naar het buitenland. De beroemde Agenda Planing® wordt uitgebracht in het Engels, Duits, Italiaans en Spaans en overal ter wereld verkocht. In hetzelfde jaar ontwikkelt Quo Vadis de relatiegeschenken voor bedrijven, de eerste gepersonaliseerde agenda’s worden gemaakt voor het merk Coca-Cola.

     

  6. installation-quo-vadis-carquefou-nantes-france
    1974

    Vestiging in Carquefou

    Aangezien er in Marseille te weinig ruimte was, zocht dr. Beltrami contact met verschillende steden, waaronder Brest en Carquefou, om te kijken of hij het hoofdkantoor daar kon vestigen en het bedrijf daar verder kon opbouwen. Uiteindelijk werd Carquefou de nieuwe vestigingsplaats, vanwege de nabijheid van Parijs en de grote aantrekkingskracht van deze locatie.

  7. adresse-consommateur-client-quo-vadis
    1978

    Eerste adres voor de consument

    Quo Vadis is het eerste Franse bedrijf met een postadres voor consumenten.

  8. collaboration
    1993

    Samenwerking met een ‘Entreprise Adaptée’

    We vinden het belangrijk dat iedereen zijn talenten kan ontplooien. Daarom hebben we ervoor gekozen om samen te werken met een ‘Entreprise Adaptée’, die de agendaonderdelen voor ons sorteert en controleert. De medewerkers van dit bedrijf houden zich met name bezig met de buitenkant en de verpakking van de agenda’s.

    Deze ‘Entreprise Adaptée’ werkt sinds 2006 rechtstreeks vanaf onze werkplaats.

  9. 1999-jerome-nusse-pdg-quo-vadis
    1999

    Quo Vadis treedt toe tot de Exacompta Clairefontaine groep

    Het bedrijf treedt in 1999 toe tot de beroemde papiergroep Exacompta Clairefontaine. Jérôme Nusse wordt algemeen directeur van Quo Vadis.

  10. collections-rentree-classes-scolaire-quo-vadis
    2002

    Onze eerste kantoorartikelen en lederwaren voor het nieuwe schooljaar

    Onze producten waren eerst vooral bekend onder volwassenen en het bedrijfsleven, maar later ontwikkelden we ook een assortiment voor kinderen en tieners, inclusief artikelen met iconische merken, zoals BEN.

  11. deve
    2007-2015

    Meer duurzame ontwikkeling

    In 2007 gingen we op zoek naar de beste certificeringen voor onze producten (Imprim’vert, PEFC, FSC en ISO 14001) om onze klanten milieuvriendelijke producten aan te bieden. In 2009 brachten we ons Equology©-assortiment uit, een ecologisch ontworpen collectie gemaakt van 100% gerecycled PEFC-papier met het label van Der Blaue Engel. Bovendien kregen we in 2013 het Origine France Garantie-label. We ontwerpen, produceren en verzenden onze gecertificeerde agenda’s en notitieboekjes vanuit onze werkplaats, die op enkele kilometers van Nantes ligt.

    De MVO-aanpak van het bedrijf bekijken

  12. equalite-homme-femmes-quo-vadis-comite-pilotage
    2018

    Gendergelijkheid binnen het stuurcomité

    Binnen ons bedrijf streven we naar een mix van talenten en gendergelijkheid. We zijn er dan ook trots op dat onze stuurgroep evenveel mannen als vrouwen vertegenwoordigt.

  13. agenda-carnet-sur-mesure-quo-vadis
    2018

    Lancering van Quo Vadis Factory: agenda’s en notitieboekjes zelf online personaliseren

    Bij Quo Vadis zijn we dol op papier en het leek ons fantastisch om onze liefde en expertise te delen met onze klanten. Hun een manier geven om onze agenda’s en notitieboekjes zelf te personaliseren op basis van eigen smaak of de stijl van hun bedrijf. Met de website Quo Vadis Factory werd dit mogelijk.

  14. index-egualite-homme-femme-quo-vadis
    2022

    Score gelijkheidsindex: 98/100

    Gendergelijkheid in ons bedrijf betekent dat we ervoor zorgen dat onze vrouwelijke en mannelijke teamleden evenveel mogelijkheden hebben om zich te ontplooien en ontwikkelen. We zijn blij dat we een score van 98/100 hebben gehaald op de gendergelijkheidsindex.