Het verhaal van Quo Vadis

Quo Vadis organiseert al meer dan 60 jaar het dagelijks leven van scholieren, studenten, volwassenen en professionals.

De onderneming ontwikkelt, speelt met de tijd en geniet van het voortdurend opnieuw uitvinden van haar agenda’s.

Les prémices de Quo Vadis en 1954 spécialiste de lagenda
  1. docteur_beltrami
    1954

    Het ontstaan van de Editions Quo Vadis

    Quo Vadis werd opgericht in 1954 in Marseille. Dokter Francis Georges Beltrami bedacht voor zijn persoonlijk gebruik een nieuw concept van tijdsorganisatie waarmee hij zijn afspraken van de hele week in één oogopslag kon zien. Zo ontstaat uit het eenvoudige stempelkussen het concept dat zijn leven volledig zou veranderen: de Agenda Planing® (de hele week in een oogopslag zichtbaar) Al snel geeft hij zijn baan op, patenteert zijn creatie en richt in Marseille de Editions Quo Vadis op.

  2. agenda_planing_quo_vadis
    1955

    Lancering van de Ministre, Président en Affaires agenda's

    Na de Ministre agenda, de eerste van een lange reeks, pakt de Agenda Planing® de zaken grootser aanr: deze is vanaf 1955 verkrijgbaar als

    Président agenda (formaat 21 x 27 cm) en vanaf 1960 als Affaires agenda (zakformaat: 10 x 15 cm).

  3. quo_vadis_consecration
    1962

    Het succes

    Ter gelegenheid van de tentoonstelling “Arts et Industries” in het Louvre, wordt de Quo Vadis-agenda geselecteerd en ontvangt de ereprijs die deze onderscheidt als een van de belangrijkste producten van de twintigste eeuw.

  4. quo_vadis_eurotextagenda
    1964

    Lancering van de Textagenda

    In de loop der jaren groeit Quo Vadis en beleeft verheugende nieuwe ontwikkelingen. Het merk lanceert in 1964 de Textagenda® (de één-dag-per-pagina agenda). Deze was in eerste instantie bedoeld voor de vrije beroepen, maar werd al snel onmisbaar voor scholieren en studenten. Nu wordt deze agenda al jaren gebruikt door basisschoolleerlingen en middelbare scholieren.

  5. quo_vadis_international
    1966

    Internationale bekendheid

    In 1966, breidt het bedrijf uit naar het buitenland. De beroemde Agenda Planing® wordt uitgebracht in het Engels, Duits, Italiaans en Spaans en overal ter wereld verkocht. In hetzelfde jaar ontwikkelt Quo Vadis de relatiegeschenken voor bedrijven, de eerste gepersonaliseerde agenda’s worden gemaakt voor het merk Coca-Cola.

     

  6. service-client
    1978

    Eerste adres voor de consument

    Quo Vadis is het eerste Franse bedrijf met een postadres voor consumenten.

  7. jerome-nusse
    1999

    Quo Vadis treedt toe tot de Exacompta Clairefontaine groep

    Het bedrijf treedt in 1999 toe tot de beroemde papiergroep Exacompta Clairefontaine. Jérôme Nusse wordt algemeen directeur van Quo Vadis.

  8. Application numérique Quo Vadis
    2019

    Het verhaal gaat verder

    Meer dan 65 jaar na zijn ontstaan wordt het bedrijf nu gevestigd op een paar kilometer afstand van Nantes, waar Franse expertise en innovatie de basis vormen van de productie. Elk jaar vindt het merk zich opnieuw uit middels nieuwe innovaties, zoals met de creatie van een website voor het personaliseren van agenda’s en notitieboekjes, Quo Vadis Factory, of van de Quo Vadis-app. Want het papier heeft zijn laatste woord nog niet gesproken!